Dag 7 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jorgen Van de Wouwer - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jorgen Van de Wouwer - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jorgen

29 Juli 2016 | Thailand, Chiang Mai

Dag 7, vrijdag, één week in Thailand. Ondertussen in Chiang Mai aangekomen na een busrit van 6h. Ticketten kostten ons €20 voor ons vieren: de verwachtte witte VIP-bus bleek een oude veredelde touring-car te zijn. Maar we zijn er geraakt. Beide kindjes geslapen en op de ipad gespeeld, muziek geluisterd, naar buiten gegaapt.
Door een songthaew taxi_jeep afgezet aan een straat dicht bij het hotel: leve het internet op de gsm zodoende we het hotel konden vinden. Zeer mooi ding 200m van de oude stadsmuren. Meisjes direct debikini aan en hopla in het zwembad. Nadien de stad in en vanwege een klein hongertje (geleden van 8h dat we gegeten hadden jammer genoeg de Burger King binnengestapt...°
Nadien enkele tempels bezocht, een gezegend armbandje voor ieder gekregen door één of andere man aan een tempel (100baht please). Emiliana in een bepaalde tempel nog 'bijna' 'aangevallen(zij liep naar een buddhabeeld en een hond kwam achter haar gelopen)' door een straathond, maar een politie agent had het in de mot en kwam aangelopen om de hond weg te jagen. Nadien via smalle steegjes met heel veel winkeltjes, bars, restos,... terug richting hotel. Onderweg nog een plaspauze en toch nog gaan eten in een resto aangeraden door tripadvisor. Lekker maar niet waaaauuw. Nadien de eerste maal (op 7 weken Azie in ons reisleven) de bars gezien waar de vrouwen staan te draaien om een man aan de haak te slagen. Volgens Sandy lachtten alle vrouwen naar mij, volgens mij lachtten ze naar Emiliana die ondertussen in mijn nek zat. :-)
Vannacht is het beginnen regenen... straten zijn nog nat, ons buitenmeubilair is nog nat... volgens de voorspellingen is dit voor de komende dagen niet anders. Om 9h gaan we ontbijten en om 10h gaan we naar Doi Suthep; een berg 10km van hier waarop, hoe kan het ook anders, een tempel staat. nadien naar de plaatselijke markt, ik hoop ondertussen ook nog de watervallen mee te pikken.
Morgen trekken we de stad in en zondag gaan we een voormiddag fietsen met een gids...om maandag aan onze 3-daagse fietstocht te beginnen ten oosten van Chiang Mai.
Tot daar, ik ga nog een zwemmeke doen: of zoals de kinderen het zouden zeggen: 'een bommeke doen'.
Doei!

• 30 Juli 2016 - 04:06

Moeke En Opa :

Plezant om alles te lezen en het avontuur mee te beleven ginder !!! Ben bijna al zover dat ik overweeg van de lange vluchten te trotseren om er ook te geraken!! maar .....moet den opa nog meekrijgen!! ????Mogen het ook niet te lang uitstellen want euh de leeftijd hé !!! Jullie hebben waarschijnlijk al massa's foto's genomen (waar ik er al veel van gekregen heb.....heel leuk dus) Is al 1 weekje vakantie voorbij (sorry maar ik tel jullie thuiskomst toch al af zenne .....als ik bedenk nog meer dan 14dagen .....oei oei ja ik mis elle al hard !!!) Maar trek het jullie niet aan , het is nu jullie moment om te genieten hé zodus .....
    Ik ga nu slapen na de nodige babbel van daarjuist want het is hier reeds 4u in de morgen !! >Hou elle goed en veel wandelplezier en van alles !!!! Dikke knuffel aan de kids en xxxxxx Moeke (opa slaapt al lang)

• 31 Juli 2016 - 12:31

Vermeiren Anita:

Dat lijkt daar allemaal heel goe mee te vallen hé, ge zou inderdaad goesting krijgen om je valiezen te pakken! ( gaan we volgens jaar samen Ghislaine ? opa pompoen moet ik niet overtuigen en ik zou liever naar daar gaan dan naar Sri Lanka ;-) )
    Geweldig dat de meiskes zo flink zijn, maar ja, daar kun je letterlijk overal mee komen hé..
    Hopelijk heeft Emiliana nu geen schrik opgedaan van diene hond, ze was er al niet zo scheutig op..
    Dat fietsen ziet er zalig uit, smeer jullie beentjes dan maar al in voor maandag en geniet ervan!
    We zullen wij hier intussen nog wat zitten kwijlen terwijl we naar de foto's kijken!
    Dikke knuffel!! XXX