Dag 14 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jorgen Van de Wouwer - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jorgen Van de Wouwer - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jorgen

05 Augustus 2016 | Thailand, Chiang Mai

Zit momenteel in een minibus opweg naar 'elephant retirement parc', een opvangcenter voor olifanten. Vorige week is daar een olifant geboren, we gaan olifanten voederen, insmeren met modder en dan wassen... Hopelijk fun voor allen. Busje zit voor de rest vol met Canadese giecheltreesjes.... Amazing, woooowhh,....
Gistere onze fietstocht afgerond: was zeer leuk maar bij momenten zeer zwaar... Dag 2 hebben we +- 15km heuvel op, heuvel af gedaan. In 30 graden, met een ballast van 25kg elk... Afzien! In totaal op 4 dagen 170km gefietst, we voelen het in onze benen. Trap op en af is juist nog geen marteling... Volgens de eigenaar van fietsverhuur is het een wake-up-call voor ons... :-).
Onderweg 1 toerist gezien, voor de rest enkel rijstvelden, jungle, kleine dorpjes, zeer veel vlinders én honden.... Kinderen zijn flink geweest, maar meetrappen zat er zelden in... De smurfenvraag: 'is het nog ver' is meer als genoeg gesteld... Iedereen was blij bij aankomst bij de hotelletjes mét zwembad.
Ondertussen vrijdagmorgen 06h, olifantenbezoek achter de rug: zeer leuke ervaring: olifanten voederen, 'aaien', insmeren met modder, samen mee in water spelen, terug in modderpoel, terug wassen, terug voederen,.... Baby olifant van 11 dagen oud gezien. Olifantje van 13 maand oud dat vrij rond liep op het domein en emiliana toch wat schrik bezorgde :-)
Nadien een douche in het hotel om alle modder af te spoelen en het obligate ijsje, ondertussen ik naar de kapper en nadien een pint om de dag even te laten doordringen.
Nog een rooftop bar gedaan waar de kids meer aandacht hadden voor hun iPad dan voor de zonsondergang en nadien in een Italiaans resto gaan eten in de buurt.... Bleek dat dit één van de beste hotels/resto van Thailand was :-)
Sebiet naar de luchthaven voor onze vlucht naar het zuiden... Hoofdstuk cultuur is nagenoeg afgesloten :-) Nog even en we liggen aan het strand...

• 05 Augustus 2016 - 02:03

Moeke En Opa :

Ja dat zal zeker tof geweest zijn bij de olifanten en fantjes !!! Mooi om te zien hé !!En dat met zo een vermoeide benen maar ja dat kon je er nu uitstappen hé !!! De zusjesbeentjes zullen ni zoveel pijn doen hahaha wegens efkes meetrappen en dan gedaan !!! (ik zou er ook van profiteren zenne!!af en toe)
    Dan volgt bij aankomst dus nog enkele rustdagen , dat zal deugd doen !!! Met de herinneringen aan het strand van de voorbije weken en stilaan denken aan de terugreis volgende week !! Het zal jullie een beetje pijn doen dat het voorbij is MAAR voor ons sorry niet , het begint lang te duren en zal content zijn dat je toch terug thuis bent !!
    We wensen jullie een goede vlucht , en busreis en bootreis voor straks en nog toffe dagen aan het strand en hou elle goed zenne !!! Dikke knuffels voor de kids en xxxxxxx Nog veel genieten en lekker eten !! We volgen wel alles via de mooie foto's !!!! Daaaaaaaaaag tot ...........